niedziela, 12 października 2014

6 sposobów na dobry sen


Za każdym razem przy pisaniu posta mam pustkę w głowie. Jednakże po jakimś czasie zjawia się pomysł, który mnie ratuje. Na początku miałam napisać post "5 małych nawyków, które kradną Ci szczęście", ale zrezygnowałam, gdy przypomniałam sobie, że kilka dni temu przeglądałam stronkę Marc and Angel Hack Life, na której właśnie coś w tym stylu było tylko 10 nawyków. Wolałam, żeby nikt mnie nie uznał, że kopiuję lub coś w tym stylu. Po prostu ta stronka jest inspirująca i bardzo przydatna. Nic nie szkodzi, że w języku angielskim.

Tak więc przechodzę do tematu dzisiejszego postu.



1. Nie zmuszaj się do snu
Każdy człowiek ma własny zegar biologiczny, który nie jest ustawiony do uniwersalnego czasu. Słyszałam kiedyś, żeby się wyspać trzeba kłaść się przed północą. Ale to nie jest prawda. Skłonność do zasypiania wiążę się z genami. Dlatego najlepiej kłaść się spać dopiero wtedy, gdy poczujesz się zmęczona/y.


2. Unikaj produktów zawierających kofeinę. 

Kofeina działa na człowieka pobudzająco, czyli na pewno utrudni zaśnięcie. Lecz nie tylko ona sprawia, że trudno nam zasnąć. Kłopoty ze snem również sprawi nam czekolada, herbata, niektóre tabletki przeciwbólowe, niektóre suplementy diety czy również niewłaściwa dieta. Pod 'niewłaściwa dieta' mam na myśli zbyt obfitą lub jej brak. 


3. Stała pora

Jak dla mnie najważniejszym sposobem na dobry sen jest stała pora snu i wstawania. Jest to równie ważne dziecku jak dorosłemu. Stała pora ureguluje nasz zegar biologiczny i lepiej jest wtedy nam uporządkować plan dnia. Dorosłemu człowiekowi wystarcza pięć godzin snu dziennie. Ja niestety muszę spać co najmniej sześć, siedem by w miarę się wyspać, choć się nie wysypiam :c


4. Wstawaj po przebudzeniu

Pewnie się zastanawiacie co to ma do dobrego snu... Jak dla mnie to ma bardzo duże znaczenie.
Łóżko powinno kojarzyć się ze snem i aktywnością seksualną, a każda godzina bezczynności w łóżku może utrwalić bezsenność. W moim przypadku dalszy sen po przebudzeniu wywołuje jeszcze większe zmęczenie i senność, a zbyt ilość snu powoduje ból głowy. Nie wiem jak to w Waszym przypadku zadziała, ale dla mnie to jest dobre. 


5. Posiłek przed snem
Pamiętaj! Nie jedz przed snem. Pełen żołądek sprawia trudności przy zasypianiu, a na dodatek w nocy jest zwiększony metabolizm przez co tyjemy. Tak więc zjedz kolacje ok. 3h przed snem, a jeżeli głód jest dokuczliwy zjedz coś lekkiego np jogurt.

6. Pokój
W przegrzanym pokoju zawsze trudno się zasypia. Przekonałam się o tym w lecie wiele razy. Dlatego 15 min przed snem wywietrz pokój, regularnie zmieniaj pościel - mając świeżą bez problemu zaśniesz. Możecie również mieć posprzątany jako tako pokój. Mnie się wtedy milej śpi ;)

________________________________________________________
_________________________________________

A co u mnie? Niedziela minęła mi zaskakująco szybko. Za wiele nie umiem do szkoły. Mam nadzieję, że jakoś przeżyję ten okropny poniedziałek. Po za tym zapraszam Was na konkurs na stronce gdzie jestem adminką : Opisy i cytaty na każdy humor :3 Wystarczy, że dodacie cytat lub opis w komentarzu i tyle. Nie chce by ten pomysł odpadł :c Proszę ;*

Życzę wszystkim miłego wieczoru/nocy/dnia,
~ Ginna
__________________________________________________________
____________________________________

12 komentarzy:

  1. Fajny post :D
    Ja na razie jestem nie żywa bo położyłam się spać dopiero po północy ;-;
    A mój "kochany" braciszek postanowił,że on akurat teraz zadzwoni do taty ;-;
    Więc pozdrowienia z podłogi!
    Ass-ledwo co widząca na oczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post :) Oby takich więcej!!! :D Powodzenia w dalszym blogowaniu!

    http://sophisticated--girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatny post. :D
    Czasem mam problemy z zaśnięciem.
    W zaśnięciu pomaga mi czasem czytanie książki przed snem. ;-;

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak z 4 na pewno się zgodę gdy po przebudzeniu znów próbuję spać wstaje w jeszcze gorszym stanie.
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe sposoby!
    jeśli możesz to poklikaj w kliki w poście u mnie!
    http://panmalofel.blogspot.com/2014/10/elegant-rock-supra-magazine.html

    OdpowiedzUsuń
  6. przydatne !

    http://gumijagoda.blogspot.com/2014/10/black-beanie-nike-dunk-sky-hi.html
    Zapraszam ! jeśli możesz kliknij w pogrubione napisy na końcu notki

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, ja lubię jak jest mi trochę zimno i wtedy można się przyjemnie wtulić w kołdrę ;>
    Obserwuję (jeśli spodoba Ci się mój blog, również go zaobserwuj, sprawi mi to wielką radość)
    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy post i ładne zdjęcie ;) sposoby pomysłowe
    xx

    ladyfashworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe rady. Ja zgodzę się z punktem nr. 5. Po za tym kiedy jesteśmy najedzeni to śnią nam się głupoty ;)

    http://take-a-pencil-and-draw-a-f1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatny post :))

    Dziękuję za komentarz u mnie i zapraszam ponownie! :)
    sandryyshen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatne rady. (:
    Obserwuję. I zapraszam do siebie. ;>
    http://upitaazyciem.blogspot.nl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak najbardziej przydatny post, fajnie byłoby przestrzegać tych sześciu punktów niestety, ciężko u mnie z zasypianiem o stałej porze i wstawaniu zaraz po przebudzeniu. A już na pewno głodna nie zasnę :p
    pozdrawiam serdecznie
    http://nim-ci-zaufam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń